صفحه نمایش لمسی دو طرفه + تصاویر
انجمن علمی کامپیوتر و فناوری اطلاعات
گروه مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانشگاه ازاد اسلامی واحد اهر

احتمالاً شما تلویزیون هایی را دیده اید که در آن گروههایی از افراد داده ها را بر روی صفحات شفاف نمایشی قابل لمس دارند. محققان کره ایی در این زمینه پیشرفت هایی داشته اند و موفق به ساخت صفحه نمایش لمسی شفافی شده اند که می توان اطلاعات را از دوطرف آن دریافت کرد.

  این سیستم در داخل یک قاب T شکل قرار گرفته و دو پروژکتور بر روی آن قرار گرفته است. این پروژکتورها تصویر را بر روی هر دو طرف صفحه نمایش منعکس می کنند. این صفحه از دو ورق از جنس پلکسی گلاس (پلاستیک شفاف شیشه ایی) و یک فیلم هولوگرام روشن تهیه شده است. ما بین آن دو سنسور های لمسی مادون قرمز مستطیل شکلی قرار دارد.همچنین بر روی هر کدام از آنها میکروفون هایی نصب شده است.

 

هنگامی که کاربران از دو طرف صفحه نمایش را لمس می کنند محل و حرکات انگشتان آنها توسط قاب از دو طرف شناسایی می گردد. اطلاعات بدست آمده از فیلم هولوگرافی به یک کامپیوتر منتقل می شوند. کاربران می توانند بر اساس لمس خطوط نمودار شده بر روی صفحه نمایش آن را ورق بزنند، اشیاء را انتخاب کنند و کل عملکردهای موجود بر روی صفحه لمسی را انجام دهند.

دو کاربر به طور همزمان قادرند هر گونه اطلاعاتی را که دیگری از آن طرف صفحه نمایش می بیند، مشاهده کنند. به علاوه اگر این صفحه نمایش شفاف به عنوان یک دیوار بین کاربران باشد آنها می توانند با استفاده از میکروفن های تعبیه شده با یکدیگر صحبت کنند.

 

 

 منبع:خبر فارسی

...... ......

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



ارسال توسط